27 Srpen 2018

Nový Fiat 500X: návrat do budoucnosti s novými motory FireFly

 

  • Crossover italské značky Fiat přijíždí s novým vzhledem, technologiemi a motory.
  • Přepracovaný exteriér s novými Full LED světlomety a koncovými světly a nové interiéry v nejlepším stylu 500.
  • Nová generace přeplňovaných zážehových motorů FireFly Turbo 1.0 a 1.3 nabízí o 20 % nižší spotřebu než zážehové motory a o 20 % menší hlučnost než přeplňované dieselové motory stejného výkonu.
  • Rozpoznávání dopravního značení, inteligentní rychlostní asistent a sledování jízdních pruhů ve standardu všech verzí pro bezkonkurenční bezpečnost a asistenci řidiče.
  • Nejnovější generace infotelematického systému Uconnect HD LIVE se 7" dotykovou obrazovkou a funkcemi Apple CarPlay a Android AutoTM zaručující dokonalou integraci chytrého telefonu na palubě.
  • Zcela nová řada směstskou nebo offroadovou povahou ve třech stupních výbavy - Urban, City Cross a Cross.
  • Dva a půlminutové video inspirované kultovním filmem Návrat do budoucnosti* prezentující nový Fiat 500X originálním a zábavným způsobem. Ke zhlédnutí na tomto odkazu.
  • Model 500X je lídrem svého segmentu v Itálii a od roku 2016 se řadí mezi pět nejprodávanějších vozů své kategorie v Evropě.

 

Italský crossover Fiat 500X prošel modernizací exteriéru a interiéru, která přinesla nejen nový vzhled, ale i technologie, které uspokojí všechny potřeby mobility v tomto velmi rychle rostoucím segmentu. Model 500X je lídrem v Itálii i v Evropě, kde má velmi silné postavení a kde se od roku 2016 řadí mezi pět nejprodávanějších vozů daného segmentu.

Nový Fiat 500X má kompletně přepracovaný exteriér s novými Full LED světlomety a koncovými světly a zmodernizovaný interiér, který ještě více zdůrazňuje nezaměnitelný styl řady 500 a zároveň poskytuje větší míru komfortu a funkčnosti. Jako první model značky Fiat nabízí zcela novou generaci tří- a čtyřválcových přeplňovaných zážehových motorů označovaných FireFly Turbo, které zaručují potěšení z jízdy a současně vykazují více než 20procentní úsporu paliva ve srovnání s předchozími zážehovými motory a o 20 % nižší hlučnost než vznětové motory stejného výkonu. Tyto dva efektivní a inovativní motory jsou dalším potvrzením špičkového inženýrství skupiny FCA. Nové motory FireFly Turbo jsou nejkompaktnějšími a nejčistšími pohonnými jednotakmi, které se v současné době montují do vozů Fiat.

K potěšení z jízdy přispívá nejen vynikající úroveň pohodlí, ale i vysoká úroveň bezpečnosti, na čemž má zásluhu i nová paleta asistenčních systémů řidiče. Ve standardu všech verzí nechybí systém rozpoznávání dopravního značení, který ve spojení s inteligentním rychlostním asistentem umožňuje předcházet překročení rychlostních limitů. Jediným kliknutím může řidič přizpůsobit rychlost vozidla dopravnímu omezení přečtenému systémem rozpoznávání dopravního značení. Standardem je rovněž systém sledování jízdních pruhů, který především při jízdě na dálnici varuje před nechtěným přejetím do jiného jízdního pruhu.

Pro uvedení nového modelu 500X na trh značka Fiat připravila krásné dvou a půl minutové video inspirované kultovním filmem Návrat do budoucnosti* stvrzující pouto mezi značkou a světem filmu (mimochodem již v loňském roce vzniklo video „See you in the future" (Na shledanou v budoucnosti) s oscarovým hercem Adrienem Brodym v hlavní roli, které bylo vytvořeno k oslavě 60. narozenin Fiatu 500). Letošní video věnované novému 500X je založeno na konceptu vzrušující cesty v čase. Na jeho začátku vidíme mladý pár na palubě Fiatu 600 někdy v 60. letech minulého století a z tohoto období jsou oba katapultováni do současnosti do nového 500X. Video končí zvláštním, nám známým pohledem amerického herce Christophera Lloyda v roli policisty, jenž signalizuje mrknutím oka konec cesty v čase.

* Back to the Future je ochranná známka chráněná autorskými právy společností Universal Studios a U-Drive Joint Venture. Licencováno společností Universal Studios. Všechna práva vyhrazena.

 

Přepracovaný design pro funkčnost a osobitost v ryzím stylu 500

Nový Fiat 500X, který je nejlepším vyjádřením designu značky Fiat, prošel výraznou evolucí. Díky ní je nyní modernější a funkčnější a obsahuje řadu nových prvků pro větší komfort a bezpečnost, přičemž si nadále zachovává mimořádnou pozornost věnovanou detailům, jež je pro rodinu 500 typická.

Mezi nejzajímavější nové funkce patří nová LED světla. Nová LED světla denního svícení a LED koncová světla jsou standardem všech verzí, kterým propůjčují vysoce moderní vzhled. Fiat 500X tak dokonale koresponduje s posledními stylistickými řešeními rodiny 500. Na přání jsou k dispozici i Full LED světlomety, které byly vyvinuté ve spolupráci se společností Magneti Marelli. Kromě nezaměnitelného stylu 500 poskytují větší světelný výkon a o 20 % jasnější světlo než xenonové světlomety předchozího modelu. Tyto světlomety zajišťují větší viditelnost, a přitom spotřebovávají pětkrát méně energie než tradiční halogenová světla. Mezi zásadní přednosti nové technologie patří i menší únava očí, což je dáno barvou světla podobnou dennímu světlu a pokrytím širšího zorného pole. Při rychlosti 90 km/h jsou překážky viditelné o sekundu dříve než s halogenovými světly, což v přepočtu na ujetou vzdálenost představuje 100 metrů.

Jedním z klíčových prvků designu vozu je stylový pás LED osvětlení tvořící obrys modulu světlometu, což novému Fiatu 500X poskytuje čistší a osobitější vzhled. Zapomenout nesmíme ani na koncová světla, která prostřednictvím LED technologie přinášejí osobitější a na první pohled rozeznatelný styl a současně zlepšují viditelnost, a tím i bezpečnost jízdy.

 

Nová verze Urban využívá zcela nový přední a zadní nárazník, zatímco verze Cross a City Cross jsou opatřené offroadovými nárazníky, jež dále zvýrazňují jejich odvážnou identitu. Nový design exteriéru zvýrazňuje dvojí povahu modelu 500X - městskou, pro snadné zvládnutí nástrah hustého městského provozu díky kompaktním rozměrům a vyššímu posezu, a Cross pro zdolávání mimoměstských dobrodružství díky pohonu všech kol. Fiat 500X je kompaktní zvenčí, ale prostorný zevnitř. Jeho velkorysý interiér je charakteristický prémiovými materiály, vysoce kvalitním zpracováním a promyšlenými úložnými prostory. Pohodlný interiér v nezaměnitelném italském stylu nabízí možnost volby mezi sedmi různými čalouněními - kombinace různých typů tkanin, kůže, zpracování a barev -, široké možnosti nastavení a prostorný zavazadlový prostor. Jednou z největších inovací je zcela přepracovaný kokpit nabízející nový panel s kontrolními ukazateli s lépe čitelnou grafikou. Nový volant má vylepšený tvar pro zajištění lepšího úchopu a ergonomie, prémiové čalounění eko kůží a ovladače pro bezpečnější obsluhu multimediálních funkcí. Ergonomický interiér poskytuje pohodlný a uvolněný zážitek z jízdy, mimo jiné i díky snadno dosažitelným ovládacím prvkům, poloze řadicí páky a praktické loketní opěrce.

Panel s kontrolními ukazateli si zachovává uspořádání se třemi kruhovými přístroji ve stylu 500, což vytváří dokonalou směs retro vzhledu a moderních technologií. Dva analogové přístroje s rychloměrem a tachometrem jsou umístěné po stranách, zatímco uprostřed se nachází 3,5palcový, řidičem konfigurovatelný TFT displej, který poskytuje řidičem preferované informace a snadnou a uživatelsky vstřícnou obsluhu.

 

Nová generace motorů FireFly s výkonovými parametry na vrcholu kategorie

Nový Fiat 500X je prvním modelem značky Fiat vybaveným inovativní rodinou zážehových přeplňovaných motorů FireFly Turbo. Cílem nové generace pohonných jednotek byla rovnováha mezi výkonem a spokojeností z jízdy nejlepších přeplňovaných vznětových motorů (ovšem o 20 % tišších) a zajištění příznivější spotřeby paliva (o 20 % nižší) než u předchozích zážehových motorů.

Nové přeplňované motory FireFly plní emisní normu Euro 6/D-TEMP a jsou vybavené filtrem pevných částic pro zážehové motory GPF. Jejich robustnost a spolehlivost prověřilo 75 000 hodin virtuálních testů, 60 000 hodin zkoušek v reálném provozu a 5 milionů kilometrů na silnicích celého světa.

Nová rodina zážehových přeplňovaných motorů 1.0 a 1.3 FireFly vychází z modulární konstrukce s jednou válcovou jednotkou o objemu 0,33 litru. Zahrnuje litrový tříválcový motor o výkonu 120 k a točivém momentu 190 Nm ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol a čtyřválcový agregát o objemu 1,3 l s výkonem 150 k a točivým momentem 270 Nm ve spojení s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT a pohonem předních kol.

Specifická architektura zaručuje účinnost, modularitu, vysokou standardizaci součástí a výrobního procesu a také flexibilitu a možnost dalšího vývoje.

Nové motory mají celohliníkovou konstrukci, díky čemuž jsou lehké (tříválcová verze váží pouhých 93 kg). Blok válců vyvinutý ve spolupráci se společností Teksid je vyroben z vysokotlaké hliníkové slitiny a disponuje specifickou architekturou klikové skříně, která přináší optimální rovnováhu mezi výkonovými parametry, hmotností a strukturální pevností.

Ke zlepšení výkonu i jízdního komfortu přispěla řada inovativních řešení. Přímé vstřikování paliva maximalizuje objemovou účinnost, turbodmychadlo s nízkou setrvačností, elektronickým obtokovým ventilem a chlazením vodou pak zajišťuje rychlejší odezvu a lepší akceleraci.

Další inovací u nových přeplňovaných motorů FireFly je zavedení třetí generace technologie MultiAir (MultiAir III), která díky specifickým profilům sacích a výfukových vaček nepřetržitě řídí otevírání a časování ventilů, a tím optimalizuje účinnost spalování. Při potřebě vyššího výkonu MultiAir snižuje skutečný kompresní poměr, a to pozdějším zavřením sacích ventilů. Díky tomu zabraňuje klepání a zlepšuje spotřebu paliva, a to i ve vyšším zatížení.

Novou řadu zážehových motorů modelu 500X doplňuje spolehlivý motor 1.6 E-Torq o výkonu 110 k, který je spojen s manuální převodovkou a pohonem předních kol a nyní byl upraven pro splnění emisní normy Euro 6/D-TEMP.

 

Křivka výkonu a točivého momentu 3válce o objemu 1.0 l a výkonu 120 k

 


Křivka výkonu a točivého momentu 4válce 1.3 l o výkonu 150 k

 

 

 

 

Tři vznětové přeplňované motory MultiJet II s funkcí Stop&Start prošly rovněž modernizací a splňují emisní normu Euro 6/D-TEMP

Nový Fiat 500X může být vybaven trojicí vznětových přeplňovaných motorů MultiJet II - technologie vyvinutá a patentovaná skupinou FCA, nyní doplněných selektivní katalytickou redukcí SCR pro splnění normy Euro 6/D-TEMP.

K dispozici jsou ve třech zdvihových objemech: 1.3, 1.6 a 2.0 litry. Motor 1.3 MultiJet II o výkonu 95 k je kombinován s manuální převodovkou a pohonem předních kol, motor 1.6 MultiJet II o výkonu 120 k může být spojen s šestistupňovou manuální nebo automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT a pohonem předních kol a dvoulitr MultiJet II o výkonu 150 k je osazen devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pro maximalizaci účinnosti jsou všechny nové vznětové motory vybavené systémem, který v jedné jednotce kombinuje selektivní katalytickou redukci SCR se vstřikováním AdBlue® (roztok, který tvoří z 32,5 % močovina a z 67,5 % destilovaná voda) pro redukci oxidů dusíku a filtr pevných částic DPF pro zachycení a redukci pevných částic. To znamená, že motor dosahuje nejvyššího stupně ohleduplnosti k životnímu prostředí mezi současnými vznětovými motory, ovšem bez kompromisu k výkonu. Křivka výkonu a točivého momentu potvrzuje vynikající kvality rodiny MultiJet II, která se může pochlubit optimálním točivým momentem při nízkých otáčkách i v této nejnovější konfiguraci. Motor 1.3 MultiJet II poskytuje výkon 95 k a jeho točivý moment vrcholí na 200 Nm při 1500 ot./min, zatímco motor 1.6 MultiJet II poskytuje výkon 120 k a točivý moment 320 Nm při 1750 ot./min. Nejsilnější verzí je dvoulitr MultiJet II o výkonu 150 k a působivém točivém momentu 350 Nm při 1500 ot./min.

 

Klid mysli a bezpečnost za volantem s nejmodernějšími asistenčními systémy

Kromě nového stylu, bohaté výbavy a pozoruhodného komfortu je nový model 500X odpovědí na potřeby zákazníků, kteří touží po asistenčních systémech a konektivitě pro vzrušující, pohodlný a bezpečný zážitek z jízdy.

Zajímavostí je dvojice nových systémů nabízených ve standardu všech verzí. Jedná se o systém rozpoznávání dopravního značení, který identifikuje dopravní značky a prostřednictvím inteligentního rychlostního asistenta umožňuje řidiči přizpůsobovat rychlost jízdy zjištěnému rychlostnímu omezení. Kromě vyšší úrovně bezpečnosti zabraňuje překročení povolené rychlosti. Standardem je rovněž systém sledování jízdních pruhů, který zabraňuje nechtěnému opuštění zvoleného pruhu. Volitelně je k dispozici adaptivní tempomat ACC, který přizpůsobuje rychlost jízdy na základě odstupu od vpředu jedoucího vozu a hustoty provozu, dále monitoring mrtvého úhlu a autonomní nouzové brzdění.

Nový systém rozpoznávání dopravního značení zahrnuje kameru instalovanou za čelním oknem, která sleduje rychlostní limity na dopravních značkách. Získané údaje jsou v reálném čase zasílané na displej před řidičem, který je tak upozorněn na omezení rychlosti.

Inteligentní rychlostní asistent je nová funkce omezovače rychlosti, která v případě aktivace umožňuje jediným kliknutím přizpůsobit rychlost omezení stanovenému dopravní značkou. Systém rozpoznávání dopravního značení identifikuje aktuální rychlostní limit, zatímco inovativní rychlostní asistent rychle a jednoduše sníží rychlost na předepsanou úroveň.

Systém sledování jízdních pruhů pomocí optického kamerového snímače identifikuje pozici vozidla v jízdním pruhu. Pokud vozidlo začne tento pruh opouštět bez použití směrových světel, systém manévr vyhodnotí jako nechtěnou změnu trajektorie a zahájí vizuální výstrahu a aplikuje malý točivý moment ve volantu působící proti změně směru. Systém sledování jízdních pruhů aktivuje řidič a pracuje v rychlostech 60 až 180 km/h.

Adaptivní tempomat lze aktivovat pro automatické snížení rychlosti při rychlém přiblížení se k vpředu jedoucímu vozidlu. Adaptivní tempomat se vrátí na původní nastavenou rychlost, jakmile vpředu jedoucí vozidlo zrychlí nebo se přesune do jiného jízdního pruhu. Vůz udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel podle hodnoty nastavené řidičem a pracuje od rychlosti 30 km/h.

Autonomní nouzové brzdění je funkce, která dokáže rozpoznat překážky v dráze vozidla a v případě, že řidič nereaguje, zcela automaticky zabrzdit. Systém brzdového asistenta má tři funkce: autonomní nouzové brzdění, přípravu na brzdění a brzdovou asistenci. První z nich respektuje záměry řidiče a nechává mu plnou kontrolu nad vozidlem a nouzové brzdění aplikuje až po pečlivém posouzení pozice a rychlosti překážek, rychlosti vozidla, bočního zrychlení, úhlu natočení volantu a tlaku na plynový pedál (a jakékoliv změny těchto hodnot). Systém přípravy brzd Prefill připraví brzdový systém tak, aby poskytl rychlejší reakci jak v případě nouzového brzdění, tak i při brzdění řidičem. Brzdový asistent rozpoznává nouzové situace a upravuje odezvu brzdového pedálu pro rychlejší brzdění v kritických podmínkách.

Automatické dálkové světlomety se samočinně zapínají a vypínají v závislosti na intenzitě okolního světla a světel protijedoucích vozidel.

Monitoring mrtvého úhlu a detekce křížení dráhy za vozidlem pracují s radarovými snímači, které pomáhají při změně jízdních pruhů a při předjíždění jinými vozidly. Monitoring mrtvého úhlu varuje řidiče o vozidlech nacházejících se v mrtvých úhlech prostřednictvím rozsvícení ikony na vnějších zpětných zrcátcích a zvukové výstrahy. Detekce křížení dráhy za vozidlem je funkce, která pomáhá při vyjíždění z parkovacího místa. Systém varuje řidiče o vozidlech přijíždějících zezadu ze strany.

Senzor deště a stmívání zahrnuje infračervený snímač umístěný za vnitřním zpětným zrcátkem, který nepřetržitě vysílá infračervené paprsky na čelní okno s cílem odhalit přítomnost dešťových kapek. Jakmile zjistí kapky na okně, automaticky aktivuje stěrače. Podobně pracuje i senzor stmívání, který v případě poklesu okolního světla automaticky zapne světlomety s cílem zajistit lepší viditelnost a bezpečnost.

Zadní parkovací kamera poskytuje prostřednictvím systému Uconnect širokoúhlý pohled na oblast bezprostředně za vozidlem, což řidiči umožňuje couvat snadněji a bezpečněji. Obraz zahrnuje i dynamické naváděcí linky, které v těsných a malých prostorách dovolují odhadnout trajektorii vozidla a vzdálenost od přibližujících se objektů.

Se systémem bezklíčového vstupu a startování může řidič jednoduše přistoupit k vozidlu a zatáhnout za kliku. Modul bezklíčového vstupu a startování identifikuje klíč v blízkosti zámku, přečte šifrovaný kód vysílaný přes rádiovou frekvenci a odemkne dveře. Řidič může usednout do vozidla a nastartovat pouhým stiskem tlačítka na přístrojovém panelu. Tento systém je mimořádně komfortním prvkem, zvláště když je klíč v kapse nebo tašce a řidič má plné ruce.

Elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko po aktivaci tlačítkem automaticky snižuje oslnění od vzadu jedoucích vozidel.

 

 

Nejmodernější možnosti konektivity díky systému Uconnect 7" HD LIVE s dotykovou obrazovkou a integrací Apple CarPlay a kompatibilitou Android AutoTM

Vytváření chytrých řešení, které zjednodušují a zlepšují život všem na palubě a jsou dostupné všem, patří mezi základní pilíře filozofie značky Fiat. Příkladem je systém UconnectTM 7" HD LIVE s dotykovou obrazovkou, který díky funkcím zrcadlení chytrého telefonu Apple CarPlay a Android AutoTM představuje poslední generaci palubní infotelematiky. Systém byl vytvořen pro zákazníky, kteří touží po konektivitě a posledních trendech v oblasti infotelematiky. Na přání je k dispozici inovativní služba Mopar® Connect, která kombinuje dálkové asistenční služby a ovládání prostřednictvím chytrého telefonu, což přináší větší klid mysli.

Ve standardu je nabízen systém UconnectTM 7" HD LIVE, další generace systému UconnectTM se 7palcovou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením, rozhraním Bluetooth, funkcí audio streaming, čtečkou textových zpráv, hlasovým ovládáním, vstupy USB a AUX a ovladači na volantu. Na přání je možné získat zadní parkovací kameru a integrovanou navigaci TomTom 3D. Uživatelé se mohou rovněž připojit k službám UconnectTM LIVE. Po stažení bezplatné aplikace UconnectTM LIVE z App Store nebo Google Play Store do chytrého telefonu se naplno rozvinou výhody systému UconnectTM LIVE zahrnující streamování hudby z kanálů Deezer a TuneIn, příjem novinek z Reuters a připojenou navigaci se službami TomTom LIVE. Navíc mohou uživatelé zůstat v kontaktu s přáteli na sociálních sítích Facebook a Twitter.

Funkce eco:Drive a my:Car pak umožňují zákazníkům sledovat vlastní jízdní styl a zlepšit ekonomiku jízdy a provozní náklady vozidla, ať už jsou kdekoliv.

Funkce Apple CarPlay a Android AutoTM: nejdůležitějším prvkem systému UconnectTM je integrace funkcí zrcadlení chytrého telefonu Apple CarPlay, nejchytřejšího a nejbezpečnějšího způsobu používání iPhonu ve vozidle během jízdy - a Android AutoTM pro využití všech funkcí Google.

Apple CarPlay zobrazuje směrové instrukce optimalizované podle okamžitých dopravních podmínek a lze jej využít i k realizování telefonických hovorů, čtení a posílání textových zpráv a přehrávání hudby, aniž by byla jakkoliv narušena pozornost na jízdu. Stačí pouze připojit váš iPhone a vyrazit.

Funkce Apple CarPlay rovněž pracuje s ostatními aplikacemi iPhone, například pro oblíbenou hudbu, zasílání zpráv a hlasové aplikace. Obsahuje hlasové ovládání Siri a je speciálně navržena pro využití při řízení vozu.

Systém Uconnect je rovněž kompatibilní s funkcí zrcadlení chytrého telefonu Android AutoTM, jež umožňuje pokračovat v práci s aplikacemi Android ve vozidle. Aplikace a služby se z telefonu promítají na centrální obrazovku vozidla. Funkce je navržena tak, aby umožňovala snadné a bezpečné získávání informací během jízdy.

Řidič může používat službu Google MapsTM, aby získal směrové pokyny k cestě, dále přistupoval k hudbě, multimediálnímu obsahu a svým oblíbeným aplikacím. Snadná a uživatelsky vstřícná interakce zajišťuje pohodlí zachování stejného operačního systému ve vozidle pro nepřetržité připojení a současně bezpečnost, což se promítá do vyšší kvality pobytu na palubě jako i do lepší ergonomie.

Jakmile je k vozidlu připojen chytrý telefon nebo kompatibilní zařízení s operačním systémem Android, na obrazovce vozidla se zobrazí domovská stránka Android. Více informací o Android Auto naleznete na odkazu support.google.com/androidauto.

Android Auto, Google Play a Google Maps jsou ochranné známky společnosti Google LLC.

Apple CarPlay je registrovanou ochrannou známkou společnosti Apple Inc.

 

Služby Mopar® Connect (k dispozici pouze na vybraných trzích) naplňují potřeby současné digitální doby po vyměňování a sledování velkého množství dat v reálním čase, a to prostřednictvím připojených zařízení a uživatelsky vstřícného rozhraní.

Mopar® Connect nabízí řadu dalších služeb, které mohou zákazníci spravovat prostřednictvím aplikace Uconnect LIVE. Mezi nejzajímavější patří silniční asistence, pomoc v případě nehody a možnost dálkového ovládání zamykání a odemykání dveří. Mezi další funkce patří lokalizace vozidla v případě krádeže či odesílání výstrahy v případě překročení přednastavené rychlosti nebo pokud vozidlo opustí předem definovanou oblast.

Mopar® Connect rovněž zobrazuje pozici zaparkovaného vozidla a může být použitý i pro zobrazení informací o jeho stavu (hladina paliva, nabití baterie, tlak pneumatik).

Služby Mopar Connect® jsou integrované se službami připojení Uconnect LIVE (my:Car, eco:Drive a TomTom LIVE). Ty doplňují dvě nové služby: my:Assistant a my:Remote Control. Služba my:Assistant v případě nehody detekuje nouzovou situaci a zavolá operátora, který aktivuje záchranu. Podobný postup je použitý i v případě krádeže: zařízení zjistí, že vůz se pohybuje bez klíče v zapalování a aktivuje pomoc a také odešle údaje o vozidle do operačního centra.

 

Kompletní řada verzí pro všechny potřeby mobility

Řada 500X zahrnuje na hlavních trzích regionu EMEA tři verze, novou 500X Urban, nejvíce metropolitní interpretaci modelu Fiat, dále novou 500X City Cross pro vybočení z každodenní rutiny a nakonec novou 500X Cross, jež představuje nejvyšší stupeň výbavy určený pro vzrušující dobrodružství mimo město, a to i na sněhu nebo špatných vozovkách.

Nabídka zahrnuje šest motorizací, dvě možnosti pohonu (pohon předních kol a všech kol) a čtyři převodovky (pětistupňovou manuální, šestistupňovou manuální, šestistupňovou dvouspojkovou automatickou DDTC a devítistupňovou automatickou).

Zákazníci mají na výběr ze 14 různých odstínů karoserie, včetně nové třívrstvé perleťové bílé barvy a nového modrého metalického odstínu Italia a zeleného odstínu Techno. Nabídka obsahuje také metalické barvy modrá Jeans, modrá Venezia, šedá Argento a šedá Moda, pastelové barvy bílá Gelato, černá Cinema, béžová Cappuccino a červená Passione, matné odstíny modrá Jeans a zelená Alpi a exkluzivní červený lak Amore. Nabídku doplňuje sedm různých kol (16-, 17- a 18palcových) a sedm konfigurací interiéru.

Nová řada 500X začíná stupněm výbavy Urban, který je vynikající alternativou vozidel segmentu C a nabízí skvělou užitnou hodnotu ve smyslu výbavy. Standardní výbava této nejvíce metropolitní verze obsahuje LED světla denního svícení DRL a LED koncová světla, nový volant čalouněný eko kůží, nový panel s kontrolními ukazateli s monochromatickým 3,5palcovým displejem, dvojici vstupů USB, manuální klimatizaci, tempomat, elektrickou parkovací brzdu a zadní sedadla dělená v poměru 60/40. Výbavu doplňuje systém rozpoznávání dopravního značení a inteligentní rychlostní asistent, sledování jízdních pruhů, 6 airbagů (přední, okenní a boční) a elektronická kontrola stability ESC.

Druhou interpretací nové 500X je verze City Cross, která vyniká specifickými offroadovými nárazníky. Offroadový vzhled je zvýrazněný 16palcovými litými koly, matně chromovanými doplňky a kryty vnějších zrcátek v barvě karoserie. Standardem jsou rovněž přední mlhová světla, přístrojový panel v barvě karoserie a systém Uconnect se 7palcovou dotykovou obrazovkou, funkcemi Apple Car Play a Android Auto a digitálním rádiem DAB.

Třetí a poslední interpretací je nová verze 500X Cross, vrcholný model řady, který kromě specifické offroadové výbavy předchozí verze zahrnuje navíc 17palcová litá kola, střešní ližiny a tónovaná okna. V interiéru této verze je k dispozici systém Uconnect 7" se satelitní navigací a funkcemi zrcadlení chytrého telefonu Apple CarPlay a Android Auto. Standardem je rovněž automatická klimatizace, zadní parkovací senzory, parkovací kamera a senzor stmívání.

Zákazníkům je k dispozici řada specifických paketů, díky kterým si mohou vozidlo přizpůsobit podle svých potřeb a současně výrazně ušetřit.

 

 

Turín, 27. srpna 2018

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory


Odkazy