03 Září 2018

Nová řada Abarth 595 – výkon a styl

 

  • Díky nepřetržitému vývoji je modelová řada Abarth 595 ztělesněním nejlepších stránek historie značky Abarth a dokonale vyjadřuje její zaměření na výkon a styl.
  • Řada 595 je k dispozici v karosářských verzích hatchback a kabriolet a zahrnuje pět stupňů výbav - 595, 595 Pista, 595 Turismo, 595 Competizione a 695 Rivale - a různé výkonové úrovně.
  • Zaměření na výkon vyjadřuje legendární výfuk Record Monza, který je nyní standardem verzí Competizione a Pista.
  • Nové provedení výfuku Record Monza obsahuje aktivní ventil ovládaný tlačítkem Sport na přístrojovém panelu, který generuje hlubší a výraznější zvuk.
  • U modelů 595 Competizione a 595 Pista má premiéru nový zelený odstín Hyper.
  • Model 595 Turismo dokonale interpretuje styl Abarthu prostřednictvím nového šedého odstínu karoserie Asfalto, kožených sedadel a standardního paketu Urban.
  • Řada 595 je osazena výkonným motorem 1.4 T-jet ve čtyřech výkonových úrovních vrozpětí od 145 do 180 k, ve všech případech v emisní specifikaci Euro 6D-TEMP.
  • Modely 595, 595 Competizione a 595 Turismo jsou ve standardu vybavené systémem UconnectTM 5" s dotykovou obrazovkou a službami Uconnect Live (na přání rovněž se 7" obrazovkou, navigací a digitálním rádiem DAB). U modelu 595 Pista je standardem systém UconnectTM 7" HD.

 

Značka se štírem ve znaku představuje další evoluci své ikonické řady 595. Nová řada je charakteristická vysoce moderními technologiemi a velkou pozorností k detailům, čímž zdůrazňuje své výkonnostní kvality a nespornou stylovost. Čtveřice modelů řady Abarth 595 se vyznačuje kompaktností, agilitou a bezkonkurenčními možnostmi personalizace. Tyto tradiční silné stránky však doplňuje řadou dalších předností.

Nová řada 595 je nabízená ve verzích hatchback a kabriolet, v pěti verzích (595, 595 Pista, 595 Turismo, 595 Competizione a 695 Rivale) a ve výkonovém rozpětí 145 až 180 k (všechny motory v emisní specifikaci Euro 6D-TEMP), díky čemuž je schopna uspokojit všechny potřeby zákazníků.

 

Pokud jde o techniku a výkon, zejména u modelů 595 Competizione a 595 Pista, zaslouží zmínku nový výfuk Record Monza, který je nabízen jako standard obou modelů. Nové provedení je opatřeno aktivním ventilem ovládaným tlačítkem Sport na přístrojovém panelu. Po stlačení tlačítka se otevře výfukový ventil, který motoru dodá hlubší a silnější zvuk. Řidič se tak může rozhodnout, zda zvolí decentnější nebo naopak tvrdší a sportovní zvukový doprovod.   

 

Zatímco model 595 Competizione je poněkud radikálnější a je určen spíše příznivcům výkonných a nekompromisních sportovních vozů, model 595 Turismo se vyznačuje stylem a komfortem typickým pro italská GT. Zmínku zaslouží velká pozornost věnovaná všem detailům, kožený interiér a paket Urban, který zahrnuje senzor stmívání nebo zadní parkovací sensory.

Základní model Abarth 595 je velmi osobitý, a přesto cenově dostupný. Ve standardu nabízí veškerou výbavu potřebnou pro zajištění vzrušujícího potěšení z jízdy, jež je pro značku se štírem ve znaku typické. Ve výbavě tak nechybí zploštělý volant s označením přímého směru a tlačítkem Sport, které v tomto případě mění nastavení motoru pro nejvyšší točivý moment, výkon posilovače řízení a citlivost plynového pedálu. Brzdový systém zajišťuje špičkovou bezpečnost díky ventilovaným kotoučům o průměru 284 mm vpředu a 240 mm vzadu. Model 595 Pista přidává speciální výbavu orientovanou na výkon, například telemetrii Abarth pro sledování výkonu za všech podmínek a zadní zavěšení Koni s tlumiči s proměnlivou charakteristikou tlumení FSD, které vozu poskytuje špičkové jízdní vlastnosti, stabilitu a bezpečnost.

 

Jedna řada, dvě osobitosti - výkon a styl

Všechny modely řady Abarth 595 disponují speciálními prvky pro zvýraznění sportovní povahy a posílení výkonu. Přední část prošla modernizací a nyní zahrnuje větší vstupy vzduchu, což umožňuje lepší řízení tepla v motorovém prostoru a zajišťuje až o 18 % větší výkon chlazení. Díky tomu se zvyšuje výkon a kultivovanost běhu i u extrémních tuningových úprav. Výrazný je rovněž difuzor v zadním nárazníku. Pro umocnění sportovního vzhledu a větší osobitost se zadní nárazník liší podle konkrétního stupně výbavy. U modelu 595 je matně černý, u verze 595 Turismo v barvě karoserie a u modelu 595 Competizione v šedém odstínu Tar Cold. Všechny verze jsou standardně osazené poloeliptickými světlomety a LED světly denního svícení. Na přání jsou však k dispozici i xenonové světlomety. Nový zploštělý volant s označením přímého směru byl navržen pro lepší úchop a účinnější ovládání během sportovní jízdy. U verze Competizione jsou volant a řada dalších detailů vyrobené za využití špičkových technických materiálů, jakými jsou karbon a Alcantara®. Čelní část přístrojového panelu, která byla vždy jedním z nejtypičtějších prvků modelu 595, je specifická pro každou verzi. V případě modelu 595 je to barva karoserie, u modelu 595 Turismo matně šedý odstín a u verze 595 Competizione šedý odstín Tar Cold. Panel s kontrolními ukazateli je sportovní a nabízí vynikající čitelnost všech přístrojů. Ukazatel tlaku turbodmychadla je nyní bílý, což usnadňuje čitelnost údajů.

 

Abarth 595 Competizione

Abarth 595 Competizione je vrcholem výkonnosti řady 595. Pochlubit se může výkonem 180 k, novým výfukem Record Monza a je jediným vozem svého segmentu, který lze na přání vybavit mechanickým samosvorným diferenciálem (Abarth D.A.M.). Tento exkluzivní prvek je odvozen přímo od zkušeností nabytých při konstrukci modelu 695 Biposto. Abarth D.A.M. naplno rozvíjí potenciál vozidla a zlepšuje trakci při sportovní jízdě. Mechanický samosvorný diferenciál zajišťuje adekvátní množství točivého momentu na jednotlivých kolech přední nápravy v závislosti na jejich trakci. Typickým příkladem je rozdílná rychlost otáčení kol v zatáčkách s vysokým bočním přetížením. Díky tomu vozidlo lépe drží svou stopu, což je přínosné nejen na okruhu.

Model 595 Competizione je vybaven komfortními anatomickými skořepinovými sedadly Abarth Corsa by Sabelt, díky kterým je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy doslova potěšením. O bezpečné zastavení se stará posílený brzdový systém Brembo se 4pístkovými hliníkovými monoblokovými třmeny - standardně červené, volitelně šedé, černé nebo žluté -, které jsou spárované s ventilovanými a perforovanými kotouči o průměru 305 mm. Bezpečné jízdní vlastnosti, ovladatelnost a stabilita na okruhu i v serpentinách zajišťují tlumiče Koni FSD (Frequency Selective Damping) s proměnlivou charakteristikou tlumení (standard vpředu i vzadu).

Tlačítko Sport lze použít pro přizpůsobení různých parametrů vozu, například kalibraci točivého momentu a výkonu, méně invazivní zásahy elektroniky a samozřejmě řízení nového výfuku Record Monza s aktivním ventilem. Systém nastavuje odezvu motoru na pohyb plynového pedálu a TFT displej se přepne do závodní konfigurace. Technickou výbavu doplňuje vytříbený vzhled. Nový speciální zelený odstín Hyper lze kombinovat s černou střechou, což ještě více zvýrazňuje sportovní povahu vozu. Pro skutečné nadšence závodění jsou na přání k dispozici červené nebo žluté bezpečnostní pásy. Od listopadu bude možné vůz vybavit i karbonovým předním spoilerem.

 

 

Abarth 595 Turismo

Abarth 595 Turismo je navržen pro řidiče, kteří touží po komfortu a stylu ve vysoce výkonném voze. Pod kapotou se ukrývá motor o výkonu 165 k, který se vyznačuje výkonovou hmotností 6,3 kg/k a zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Interiér je charakteristický atraktivním a řemeslně precizně zpracovaným koženým čalouněním, jež vozu dodává odpovídající míru elegance.  

S čalouněním sedadel koresponduje i obložení dveří.

Pro naplnění potřeb zákazníků hledajících praktičnost a bezpečnost je připraven paket Urban, který zahrnuje parkovací senzory a senzor deště a stmívání, jež činí každodenní jízdu ještě komfortnější.

Styl a přitažlivou povahu modelu 595 Turismo podtrhuje exkluzivní matně šedý odstín karoserie Asfalto. Na přání jsou pak k dispozici špičkové karbonové doplňky v podobě předního spoileru a krytů vnějších zpětných zrcátek. Zapomenout nesmíme ani na seznam zásadních technických doplňků, například tlumiče Koni s FSD ventilem na zadní nápravě a 17palcová litá kola Granturismo se zvětšenou ventilační plochou, která zaručuje lepší odvod tepla a nevadnoucí účinek brzdového systému. Další zvláštností modelu Abarth 595 Turismo jsou matně chromované doplňky a kryty vnějších zpětných zrcátek. Na stylovosti přidávají vozu i tónovaná zadní okna. Všechny tyto prvky zvýrazňují sportovnost modelu 595 Turismo a přinášejí špičkový zážitek z jízdy typický pro italské vozy Granturismo. Model 595 Turismo tak představuje ideální kombinaci sportovnosti a luxusu.

 

Abarth 595 Pista

Na výkon orientovaná verze 595 Pista o výkonu 160 k cílí na mladší řidiče, kterým poskytuje nepřeberné možnosti personalizace. Tak jako verze Competizione i model 595 Pista je standardně vybaven novým výfukem Record Monta s aktivním ventilem, který přispívá k závodní povaze vozu. Infotelematický systém UconnectTM 7" s funkcemi Apple CarPlay a Google Android AutoTM představuje velmi rychlou platformu s obrazovkou s vysokým rozlišením, navigací a digitálním rádiem DAB. Systém je doplněn o telemetrii Abarth, jež měří výkon každého řidiče na jednom z předinstalovaných okruhů a umožňuje analyzovat čas na kolo, techniku jízdy a nabízí doporučení pro její zlepšení. Systém je navíc personalizovatelný a nabízí možnost zaznamenání nových tras pro pozdější vyhledání a porovnání jízdního výkonu. Samozřejmostí jsou předinstalované body zájmu (dílny Officine Abarth a další významná místa z pohledu značky) a možnost sbírání speciálních odznaků. Výsledky a vývoj může každý řidič sdílet na sociálních sítích.  

 

Abarth 595

Abarth 595 je skutečnou ikonou značky již padesát pět let. Už od svého zrodu v šedesátých letech zaznamenává ohromný úspěch, za což vděčí vynikajícímu výkonu, který je pro takto malý vůz zcela neobvyklý. Když Carlo Abarth vyprávěl svůj životní příběh, říkal, že motory, auta, závody, automobilová vášeň a rychlost jsou jako nemoc, nádherné šílenství, které nás mění na nadšence, jež se snaží jet rychleji díky dokonalejší technice. Tato slova jsou dnes součástí manifestu značky Abarth a ukazují, že hledání výkonu je skutečným životním stylem, nikoliv jen vášní. Abarth 595 je cenově dostupný model, který motivuje řidiče k přijetí koncepce tuningu a usednutí za volant vozu, který nabízí vzrušující výkon a nezaměnitelný styl. Prvky, jakými jsou například přední zvětšené vstupy vzduchu, výrazný zadní difuzor v nárazníku, 16palcová litá kola a závodní přístrojový panel, doplňují vzhled vozu a jsou příslibem skvělých emocí dodávaných motorem 1.4 T-jet o výkonu 145 k.

 

Abarth 695 Rivale

Abarth 695 Rivale je speciální edice navržená ve spolupráci se společností Riva, kultovní a světově proslulou italskou loděnicí. Jedná se o nejmodernější ze všech výtvorů značky Abarth a dokonalou směs elegance a výkonu.

Nabízí prémiové materiály a výkon supersportovního vozu, což je kombinace, která dělá z modelu 695 Rivale naprosto jedinečný vůz. Abarth 695 Rivale, který je k dispozici ve dvou karosářských verzích - hatchback a kabriolet -, vyniká exkluzivním pojetím karoserie v dvoutónovém provedení modrá Riva Evening a šedá Shark s nádherným detailem v podobě dvou akvamarínových proužků kolem celé karoserie, což připomíná tzv. linii krásy lodních trupů Riva. Cílem modelu 695 Rivale je překonat tradiční hodnoty značky Abarth přidáním jedinečného stylu Riva a uspokojit poptávku po vzrušujícím výkonu motoru 1.4 T-jet 180 k a prvotřídní eleganci a vytříbenosti. Styl tohoto vozu je inspirován jednou z nejelegantnějších a nejrychlejších jachet loděnice ze Sarnica, a sice modelem Riva 56 Rivale open.

Uvnitř vozu vítá cestující hřejivý přístrojový panel z mahagonového dřeva, z něhož čiší lodní inspirace. Dřevo - typický přírodní materiál - se zde snoubí s nejmodernějšími technologiemi pro absolutní eleganci, jakou dokážou nabídnout pouze jachty Riva. Kromě čelní části přístrojového panelu s javorovými detaily zahrnuje mahagonová varianta (volitelně) speciální volant v modré a černé kůži s mahagonovým středem, modré kožení čalounění přístrojového panelu a mahagonovou hlavici řadicí páky i prahové lišty. Tyto jedinečné prvky činí Abarth 695 Rivale okamžitou klasikou hodnou místa v elitním seznamu, jenž obsahuje ty nejexkluzivnější sběratelské vozy.

 

Nový výfuk Record Monza s aktivním ventilem

Z hlediska výkonu je bezesporu nejvíce vzrušujícím novým prvkem nový výfuk Record Monza.

Nejnovější verze, která se představuje u nové řady 595, zahrnuje aktivní ventil ovládaný tlačítkem na přístrojovém panelu. Otevření výfukového ventilu bylo dříve založeno na tlaku výfukových plynů, avšak dnes může být řízeno aktivně, takže řidič si může vybrat decentnější nebo odvážnější, sportovnější zvuk v duchu tradic značky Abarth. Nový výfuk Record Monza je standardem modelů 595 Competizione a 595 Pista a jeho výkonný a agresivní zvukový projev je výsledkem perfektní kombinace technologií a designu. Kromě toho přispívá k dosažení dalšího důležitého cíle, a sice shody s emisní normou Euro 6D-TEMP.

Tento technický prvek je pokračováním tradice značky Abarth a filozofie zakladatele Carla Abartha. Carlo Abarth, narozený ve Vídni roku 1908, zaznamenal ohromný úspěch v oblasti motoristických závodů, což vyplývalo z jeho absolutní oddanosti motorům a nesmírného nadání, nadšení a vynalézavosti. V roce 1949, po mnoha vítězstvích v motocyklových závodech, založil společnost Abarth & C. s cílem kombinovat závodní aktivity s produkty určenými pro širokou veřejnost. Začal tedy vyrábět slavné tuningové sady zlepšující výkon, rychlost a zrychlení masově vyráběných vozů. Základní součástí těchto sad byly výfukové systémy, které se v průběhu let staly skutečnou ikonou stylu Abarth. Díky využití zkušeností z motocyklového závodění byly výfukové systémy Abarth vždy technologickými skvosty. První prototypy měly centrální potrubí se stejným průměrem a boční části ze skelných vláken. Pro minimalizaci komprese plynů byly z výfuku odstraněné membrány. Tento jednoduchý, ale inovativní systém přinášel jasnou výhodu ve smyslu výkonu a nezaměnitelného, plného a hlubokého zvuku.

Po svém uvedení na trh zaznamenal výfukový systém Record Monza rekord ve zrychlení na čtvrt míle, který stanovil Carlo Abarth na historickém italském okruhu v roce 1965. Není bez zajímavosti, že Carlu Abarthovi bylo tehdy 57 let.   

 

Motory a převodovka

Nová řada Abarth 595 je vybavena motorem 1.4 T-jet, který je nabízen ve čtyřech výkonových verzích. Abarth 595 generuje 145 k, které se v případě modelu Pista zvýší na 160 k a v případě verze Abarth 595 Turismo dokonce na 165 k. Model 595 Competizione s výkonem 180 k je ideálním vozem pro zákazníky hledající závodní adrenalin jak ve smyslu výkonu, tak i technické výbavy. Všechny motory přitom splňují novou emisní normu Euro 6D-TEMP. Ve standardu jsou všechny varianty motoru 1.4 T-jet spojené s mechanickou pětistupňovou převodovkou a ve verzích Turismo, Competizione a Rivale je lze kombinovat i s robotizovanou sekvenční převodovkou Abarth s pádly řazení na volantu.

 

Infotelematika

Modely 595, 595 Competizione a 595 Turismo jsou ve standardu vybavené infotelematickým systémem UconnectTM 5" Radio s dotykovou obrazovkou a službami Uconnect Live (na přání rovněž se 7" obrazovkou, navigací a digitálním rádiem DAB). U modelu 595 Pista je standardem systém UconnectTM 7" HD, který představuje nejrychlejší platformu s obrazovkou s vysokým rozlišením, navigací a digitálním rádiem DAB.

U systému Uconnect 7" jsou na přání k dispozici funkce Apple CarPlayTM a Google Android Auto, jež představují nejlepší řešení zrcadlení chytrých telefonů s operačními systémy Apple iOS a Android. Zákazníci mohou díky nim rychle a snadno přistupovat k obsahu svých chytrých telefonů přímo přes dotykovou obrazovku svého Abarthu 595.

Nakonec je nutné zmínit i výkonný audiosystém BeatsAudioTM se sedmi reproduktory, který osloví i ty nejnáročnější milovníky hudby. Audiosystém BeatsAudioTM vyvinutý ve spolupráci se společností Beats by Dr. Dre se může pochlubit působivým výkonem 480 W a osmikánalovým zesilovačem s pokročilým algoritmem ekvalizéru, který je schopen reprodukovat celé zvukové spektrum, jež zažívají umělci v nahrávacích studiích.

Audiosystém Beats AudioTM zahrnuje dva výškové reproduktory v předních sloupcích, dva 165milimetrové středové reproduktory v předních dveřích, dva širokopásmové 165milimetrové reproduktory v zadním obložení boků a 200milimetrový subwoofer uprostřed zavazadlového prostoru v místě rezervního kola.

 

Turín, 3. září 2018

 

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory