25 Leden 2019

Fiat 500 zaznamenal nový rekord: v roce 2018 bylo v Evropě prodáno přibližně 194 000 vozidel

 

  • V Evropě bylo v roce 2018 prodáno téměř 194 000 modelů 500. Jedná se o nejlepší prodejní výsledek během jedenáctiletého působení současné generace 500.
  • Model 500 je bestsellerem v 11 evropských zemích a v dalších čtyřech patří mezi tři nejoblíbenější modely.
  • Jedním z tajemství jeho úspěchu jsou speciální série, kterých k dnešnímu dni vyjelo do světa více než třicet.
  • V roce 2018 obohatily seznam speciálních edicí modely 500 Mirror, 500 Collezione „Primavera", 500 Spiaggina '58 a 500 Collezione „Autunno" (500 Collezione Fall).
  • Novinkou roku 2018 byla také nová řada Abarth 595, další vývojová etapa proslulého modelu se štírem ve znaku.

 

Nadčasový Fiat 500, který je nadále symbolem italského designu a výroby, nepřestává udivovat ani po jedenácti letech na trhu. V loňském roce zaznamenal nejlepší prodejní výsledky na evropském trhu, a sice téměř 194 000 vozidel (Fiat 500 a Abarth 500). Nejprodávanější model svého segmentu zaznamenal také druhý nejlepší podíl na trhu, a to přibližně 15 %.

„Tento prodejní rekord nám opět připomíná, že Fiat 500 je skutečnou nadčasovou automobilovou ikonou, a to nejen z pohledu značky Fiat," prohlásil Luca Napolitano, ředitel značek Fiat a Abarth pro region EMEA. „Na náš bestseller jedenácti evropských trhů a jeden z nejoblíbenějších modelů v dalších čtyřech zemích jsme velmi hrdí. Během svého jedenáctiletého života nikdy nevyšel z módy a na všech trzích se etabloval jako symbol italské elegance a průmyslové výroby. Ačkoliv zůstává stále sám sebou, dokázal se převtělit do mnoha různých podob a spojil své jméno s mnoha ikonickými značkami ze světa módy, luxusních jachet a technologií a také odkazoval na svou vlastní historii. Světlo světa spatřilo více než 30 speciálních edic, které prozkoumaly řadu neobyčejných oblastí. Tak jako jeho předchůdce i on rozzářil každodenní životy mnoha lidí, ulice po celém světě a stal se velmi atraktivním řešením městské mobility. Dnes je jednoznačně nejglobálnějším modelem značky Fiat. Nabízen je na více než 100 trzích světa a 80 % jeho prodejů je realizováno mimo Itálii. Od roku 2007 bylo vyrobeno 2 110 000 vozidel Fiat 500, což spolu s předchozí generací, vyráběnou v letech 1957 až 1977, činí přes 6 milionů vozidel. To dělá z Fiatu 500 nejprodávanější model značky Fiat všech dob."

Ikonický Fiat 500 je nadále charakteristický nadčasovým vzhledem, který podporují elegantní zaoblené tvary, jež přinášejí radost po celém světě. Tajemství úspěchu Fiatu 500 tkví také v dlouhé tradici speciálních edicí na bázi Fiatu 500 a Abarthu 595. Od roku 2007 spatřilo světlo světa přes 30 těchto speciálních modelů. Ačkoliv Fiat 500 zůstává stále sám sebou, dokázal vstoupit do mnoha nových odvětví, například do světa módy, designu, technologií či luxusních jachet, a oslovil tak celou řadu nových zákazníků. Fiat 500 se neustále vyvíjí, ale přesto si zachovává postavení nadčasové ikony. Správnost této strategie potvrdil také loňský rok, který byl svědkem nových edicí 500 Mirror, 500 Collezione a 500 Spiaggina '58. Skutečnou třešničkou na dortu úspěchů roku 2018 bylo zařazení modelu 500 do expozice The Value of Good Design muzea moderního umění v New Yorku. Tato událost, kterou muzeum MoMA oznámilo 10. února loňského roku, potvrzuje symbolické postavení modelu 500 na mezinárodní designérské scéně.

Jako první se v lednu 2018 představila technologicky velmi vyspělá verze 500 Mirror. Na virtuální tiskové konferenci prezentoval Luca Napolitano potenciál nové rodiny 500 v reálním čase dvěma stovkám novinářů z celé Evropy. Během dalších 72 hodin si pak informace našly cestu k dalším 1500 novinářům. Tato inovativní edice byla dalším důkazem strategie značky Fiat zpřístupňovat špičkové technologie zjednodušující život řidiče a cestujících širokému spektru zákazníků. Speciální edice Mirror modelů 500, 500X a 500L jsou ve standardu vybavené inovativním infotelematickým systémem UconnectTM 7" HD LIVE se 7palcovou dotykovou obrazovkou a funkcemi zrcadlení chytrého telefonu. Vyznačují se tmavým modrým odstínem karoserie, který zřetelně odkazuje na inovativní technologie a konektivitu. Trojice speciálních edic zároveň uvedla na trh Mopar Connect, systém silniční asistence a dálkového ovládání v reálném čase prostřednictvím chytrého telefonu.

Další speciální edice 500 Collezione „Primavera" a 500 Collezione „Autunno" (v ČR s názvem 500 Collezione Fall) se zaměřily na svět módy, neboli haute couture. Do této oblasti se přitom Fiat 500 odvážil již po uvedení současné generace 500 na trh, a to v podobě modelů 500C by Gucci a 500 by Diesel. Každý z modelů byl charakteristický speciální karoserií a exkluzivními materiály i barvami. V prvním případě se vůz zaměřoval na ženskou klientelu, v druhém pak na mužskou část populace. Dvojice speciálních edic Collezione se představila s příchodem jara, respektive podzimu, čemuž odpovídaly i velmi osobité barevné kombinace.
První edice 500 Collezione v působivém dvoutónovém odstínu Spring byla představena vloni v dubnu v Miláně, a odstartovala tak turné po hlavních evropských městech módy, designu a umění. Po italském centru módy následoval Londýn, tedy metropole s největším počtem ikonických 500 mimo Itálii. Dalšími zastávkami byl živý Berlín, romantická Paříž a nakonec Madrid. Na jarní edici Collezione navázala v říjnu podzimní verze, která se inspirovala podzimem a pánskou módou. V milánském módním domě Rinascente se představil model v jedinečné barevné kombinaci Brunello s proužkem v měděné barvě kolem celého vozu a atraktivním pruhovaným textilním čalouněním. Módní dům v Miláně hostil automobilovou tiskovou konferenci vůbec poprvé. Reklamní kampaň na tuto edici pak vznikla ve spolupráci s pánským módním magazínem L'Uomo Vogue, se kterým Fiat 500 sdílí eleganci a pozornost k detailům.

V roce 2018 se Fiat 500 inspiroval historií značky Fiat, která přesahuje už jedno století. Na impozantní akci 4. července oslavilo narozeniny ikony značky Fiat z roku 1957 a 60. výročí slavné 500 Jolly z roku 1958 130 hostů z řad novinářů, osobností a influencerů. Fiat 500 Jolly známý také pod přezdívkou Spiaggina byl legendární speciální edicí a skutečným symbolem období Dolce Vita. Pro oslavu tohoto dvojitého výročí vznikla speciální edice 500 Spiaggina '58, originální kultovní model v limitované edici a vybavený jedinečnými stylistickými prvky. Vůz byl na trh uveden pouze ve verzi kabriolet pro maximální radost z letního počasí a s prvky odkazujícími na období, které se zapsalo do kolektivní paměti. Nová edice byla charakteristická nádherným modrým odstínem Volare s bílým proužkem, béžovou plátěnou střechou a 16palcovými koly s retro vzhledem. V rámci oslav vznikly také působivé video podkreslené písní Volare, velmi populární italskou skladbou, kterou Domenico Modugno poprvé zazpíval na festivalu Sanremo v roce 1958, a také koncepční vůz Spiaggina by Garage Italia vytvořený společností Garage Italia za podpory designérského studia Pininfarina a značky Fiat, který reinterpretuje oblíbené řešení z 50. a 60. let minulého století.

V říjnu se Palermo, hlavní město Sicílie, stalo místem premiéry nové řady Abarth 595, nejnovější vývojové etapy modelu 500 se štírem ve znaku a jeho dvojí povahy zaměřené na výkon a styl. Nový Abarth 595 byl představen na letošním, v pořadí již 102. ročníku závodu klasických automobilů Targa Florio, nejstarším motoristickém závodu na světě. Karl Abarth měl se závodem Targa Florio velmi úzký vztah, a to už od konce 2. světové války. Klikaté silnice Sicílie jsou totiž ideální pro demonstraci kvalit závodních vozů se štírem ve znaku. Abarth a Targa Florio mají opravdu velmi úzký vztah plný mnoha závodních úspěchů a pamětihodných událostí. Každý, kdo obdivuje historické vozy, které Abarthu vybojovaly postavení závodní legendy, si zde uvědomí, že závody byly a jsou testovacím polygonem, z něhož pochází bohaté dědictví stylu a výkonu patrné na současných automobilech.


Turín, 25. ledna 2019

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Obrázky


Download

Související obrázky


Priložené soubory