Přihlaste se k odběru newsletteru

Přihlaste se k odběru newsletteru Stellantis Communications a budete dostávat aktuální informace o všech novinkách

04 dub 2017

Fiat 500 Forever Young: globální ikona v Londýně 60. let

Druhá epizoda internetového seriálu oslavujícího 60. výročí kultovního Fiatu je online na stránkách www.500foreveryoung.fiatpress.com. Do swingujícího Londýna 60. let přivádí diváky fotografiemi, videi a dokumenty. Byla to doba, kdy malé velké vozidlo překročilo hranice Itálie a etablovalo se ve všech čtyřech koutech světa. Tato fascinující multimediální cesta je součástí širšího komunikačního plánu oslavujícího dlouhou historii kultovního Fiatu 500, jehož se prodalo téměř 6 milionů kusů.

Fiat 500 Forever Young:  globální ikona v Londýně 60. let

Druhá epizoda internetového seriálu oslavujícího 60. výročí kultovního Fiatu je online na stránkách www.500foreveryoung.fiatpress.com.

Do swingujícího Londýna 60. let přivádí diváky fotografiemi, videi a dokumenty. Byla to doba, kdy malé velké vozidlo překročilo hranice Itálie a etablovalo se ve všech čtyřech koutech světa.

Tato fascinující multimediální cesta je součástí širšího komunikačního plánu oslavujícího dlouhou historii kultovního Fiatu 500, jehož se prodalo téměř 6 milionů kusů.

 

Na stránkách www.500foreveryoung.fiatpress.com je nyní možné shlédnout druhou epizodu internetového seriálu oslavujícího 60. výročí nadčasové ikony Fiat 500. Po opuštění Turína - první epizoda představila studio Dante Giacosy, kde se model 500 zrodil - se malý Fiat vydává do Londýna 60. let, přesněji řečeno na Piccadilly Circus.

Tato fascinující multimediální cesta je součástí širšího komunikačního plánu, který probíhá na internetu, v rádiu i v televizi. Zahrnovat bude i řadu iniciativ včetně evropského turné po nejkrásnějších náměstích, jehož se zúčastní příznivci i sběratelé modelu Fiat 500. Tento produkt ovlivnil historii, umění i životní styl. Fiat 500 uběhl od roku 1957 dlouhou cestu, která měla významný vliv na módu, společnost a návyky, a proměnil se ve skutečnou globální ikonu s téměř 6 miliony prodanými vozy.

Vracíme se do Londýna úžasných 60. let, města pohybujícího se v rytmu swingu, kde je Piccadilly Circus centrem nových sociálních, hudebních a uměleckých trendů a kde se můžete potkat nejslavnější osobnosti, jakými jsou John Lennon, Paul McCartney, Sean Connery, George Best, John Osborn a Harold Pinter.

Právě toto londýnské náměstí je dějištěm druhé části seriálu. V jeho centru je červený Fiat 500 z roku 1965 obklopen památkami, obchody, autobusy, novinami a neonovými reklamami, které mají pro uživatele stránek 500 foreveryoung funkci jakýchsi přístupových bodů, odhalujících texty, fotografie nebo videa a ukazujících, jak se Fiat 500 prosazoval ve světě. Třeba na dalekém Tahiti, což dokazuje fotografie z roku 1962 zachycující ikonu při natáčení filmu Vzpoura na Bounty.
Nalezneme zde také dvě fotografie dalších legend světové kinematografie: Sofie Loren, držitelky Oscara za film La ciociara, a režiséra Michelangela Antonioniho, který za své mistrovské dílo Blow-Up obdržel v roce 1966 na filmovém festivalu v Cannes cenu Zlatá palma (Palme d'Or). Mezi filmové hvězdy, které propadly kouzlu Fiatu 500, patřil i Jack Lemmon. Při natáčení filmu Avanti! Billyho Wildera v roce 1972 se do svého filmového společníka, Fiatu 500, zamiloval do té míry, že si jej nechal odečíst z honoráře a převézt do Beverly Hills.

Multimediální cesta pokračuje. Na domovské stránce, v těsné blízkosti historického Fiatu 500, je nepřehlédnutelná červená londýnská telefonní budka, další ikona, která reprezentuje rozvoj telekomunikace v tomto období. Telefon, který byl dříve výsadou elity, se stal součástí téměř každé domácnosti a od roku 1970 nemusely být telefonáty do zahraničí spojované přes ústřednu. Pokud přejdete myší na neonový nápis, zjistíte, že reklamní sdělení v té době získala mezinárodní rozměr v zájmu uspokojení rostoucí potřeby nadnárodních společností.

Poté objevíte obchod s elektronikou s vystavenou televizí. Tento vynález velmi rychle předvedl svůj potenciál prolomit hranice mezi národy. Stačí zmínit živé vysílání přistání na Měsíci v roce 1969. Pokud kliknete na tuto televizi, budete moci sledovat dvě videa z archivu značky Fiat natočená v 60. a 70. letech - kultovní Fiat 500 s mladými Londýňany, jak pendlují mezi Piccadilly Circus a Carnaby Street a přitom poslouchají Beatles nebo Rolling Stones.

Fiat 500, symbol masové motorizace 60. Let, se dokonale hodí k slavnému červenému Double Deckeru, který spolu se složitou sítí metra a černými londýnskými taxíky pomáhá turistům objevovat hlavní město Velké Británie. V horní části je vidět Boeing křižující nebe. 60. a 70. léta byla zlatou érou letecké dopravy. Ostatně 7. února jedno z takových letadel převezlo čtyři chlapce z Liverpoolu na letiště JFK v New Yorku pojmenované po zavražděném prezidentovi, a oficiálně tím odstartovalo beatlemanii. Dokonce i několik Fiatů 500 na jedné z fotografií čeká na runwayi římského letiště Fiumicino na svou cestu do vzdálených destinací.

Historický Fiat 500 je dnes kultovním vozem, a to i ve Velké Británii, kde po něm řada sběratelů doslova šílí. V roce 2015 vydražila aukční síň Sotheby nádherný Fiat 500 z roku 1965 za 17 920 liber a Fiat 500 z roku 1959 nabízený za 40 000 liber na speciálních britských internetových stránkách Classic Driver byl prodaný prakticky okamžitě. Zrestaurovaný byl pak Graemem Huntem, živoucí legendou ve světě klasických automobilů. Ostatně i bývalý britský premiér David Cameron svůj Fiat 500 prodal za téměř 23 000 liber. Proč? Aby si mohl koupit nový.

Fiat 500 je mnohem víc než jen automobil. V 60. letech byl skutečnou ikonou. Symbolem italského stylu, který nikdy nevyšel z módy. V průběhu let oslovil mnoho milovníků krásy a originality. Jeho posláním je zpestřit každodenní cestování a tohoto úkolu se drží již od roku 1957. Fiat 500 je skutečným uměleckým dílem, které zušlechťuje okolí, v němž se nalézá. Je to globální ikona, která slaví své 60. narozeniny se stejnou vášní a nadšením, s jakou mladí lidé oživili Londýn 60. let.
Fiat 500 je skutečně Forever Young.

Po Turíně a Londýně se malý-velký vůz přesune do nové lokality. Třetí díl internetového seriálu bude vyprávět příběh legendy na začátku příštího měsíce. Příběh pokračuje...

Turín, 4. dubna 2017

 

Přihlaste se k odběru newsletteru.

PŘIHLASTE SE NYNÍ