Přihlaste se k odběru newsletteru

Přihlaste se k odběru newsletteru Stellantis Communications a budete dostávat aktuální informace o všech novinkách

10 bře 2017

Fiat 500, 60 let historie: Forever Young

Značka Fiat zvolila autosalon v Ženevě jako místo mezinárodní prezentace výroční verze Fiatu 500, ikony, která zůstává věrna sama sobě, a přesto je vždy moderní. Model 500 byl poprvé představen 4. července 1957 v Turíně. Oslava 60. výročí zahrnuje specifický plán komunikace, který se bude týkat internetu, rádií i televize.

Fiat 500, 60 let historie: Forever Young

 

  • Fiat 500 letos slaví 60 let od svého uvedení na trh vroce 1957. Během této doby vyjel do světa v téměř šesti milionech exemplářů.
  • Nové logo Forever Young bude doprovázet všechny aktivity související soslavou tohoto výročí.
  • Aktivity budou zahrnovat také multimediální projekt zkoumající historii této legendy, jenž bude kvidění na stránkách www.500foreveryoung.fiatpress.com.
  • Vrámci oslav 60. výročí vznikla speciální série modelu Fiat 500, kterou mohla veřejnost poprvé spatřit na letošním autosalonu vŽenevě. Objednávky byly zahájené na vybraných trzích 9. března.

 

Značka Fiat zvolila autosalon v Ženevě jako místo mezinárodní prezentace výroční verze Fiatu 500, ikony, která zůstává věrna sama sobě, a přesto je vždy moderní.

Model 500 byl poprvé představen 4. července 1957 v Turíně. Oslava 60. výročí zahrnuje specifický plán komunikace, který se bude týkat internetu, rádií i televize. Připravena je řada dalších aktivit, například turné po nejhezčích městech Evropy, jehož se zúčastní příznivci současných a historických modelů Fiat 500. Projekt se sloganem Forever Young je postaven kolem určitých témat, která popisují tuto ikonu ve vztahu k módě a trendům, umění, pop artu a reklamě.

Od této chvíle až do 4. července bude projekt prozkoumávat historii vozu poutavým způsobem nacházejícím spojitost mezi produktem, historií, uměním a životním stylem. Fiat 500 od svého uvedení na trh v roce 1957 až do současnosti ovlivňoval módu, společnost a chování a stal se skutečným trendsetterem.

 

Reklamní kampaň „Forever young, since 1957"

Fiat 500 je mnohem víc než jen vozidlem: během své šedesátileté historie se stal ikonou, symbolem italského stylu, který nikdy nevychází z módy a dobyl srdce mnoha příznivců krásy a originality.

Posláním modelu 500, jehož se drží od roku 1957, je zpestřit cestujícím každou cestu. Tento kultovní Fiat je skutečným uměleckým dílem, jež zušlechťuje každé prostředí, které ho obklopuje.

Z této filozofie vychází i celá reklamní kampaň vytvořená agenturou Leo Burnett. Kampaň byla navržena pro různá média za využití velmi specifického jazyka, který propojuje současnou osobitost modelu s inspirací modelu z 60. let. Oslavu výročí bude charakterizovat specifické logo, které se objeví ve všech komunikačních aktivitách a kanálech, po celou dobu oslav a na každém produktu rodiny 500. Součástí loga 500 je nápis Forever Young, což zvýrazňuje povahu kultovního modelu značky Fiat. Tento model není historický, ale vysoce moderní, avšak stále zůstává věrný sám sobě, a díky tomu je skutečným symbolem a legendou na čtyřech kolech. Nápis Since 1957 pak zdůrazňuje rok zrození této legendy, jako i skutečnost, že letos slaví své 60. narozeniny, a to se vší svěžestí, kterou jeho obdivovatelé očekávají.

 

Internetový seriál vyprávějící příběh legendy

Dnes byla publikovaná první epizoda (www.500foreveryoung.fiatpress.com) seriálu zkoumajícího historii ikony značky Fiat. Seriál o pěti epizodách bude představovat jakési interaktivní virtuální muzeum. Nová epizoda se objeví vždy na začátku měsíce a bude sledovat další éru života modelu 500. Návštěvníci budou moci přistupovat k multimediálnímu obsahu přes některé symbolické předměty reprezentující inovace dané doby a společnosti. Bude se jednat například o rádio s dobovou hudbou a televizi se záběry z konkrétního období včetně reklam. Fotoalbum umožní listování a zobrazení v daném časovém úseku, přičemž prostřednictvím psacího stroje bude možné přistupovat k řadě dokumentů. Tento multimediální obsah bude možné i stáhnout. První epizoda seriálu se odehrává v letech 1957 až 1968 a začíná v kanceláři Dante Giacosy v Turíně, kde byl vůz navržen. Tento vzrušující začátek pak udává tempo celému příběhu. Jedná se o místo, kde příběh modelu 500 začal, a to v myšlence i fyzicky. Počínaje prvním designovým návrhem a myšlenkou v samém zárodku mohou návštěvníci prozkoumat magickou rovnici, která stála u zrodu tohoto mistrovského díla italského designu, které obstálo v průběhu času.

Návštěvníci mohou proklikávat stránky a přistupovat k technickým výkresům, stejně jako k některým časopisům včetně prvního vydání Ilustrato Fiat [Fiat Illustrated], komodě s příběhy a anekdotami a různým pohlednicím s Fiatem 500 z celého světa. Kliknutím na klíčové slovo Fiat 500 si budou moci stáhnout dokument o tomto mistrovském díle italského designu. Ve virtuálním prostoru jsou k vidění různé příklady kreativity dané doby, například psací stroj Lettera 22 od firmy Nizzoli, televize Algol 11 od firmy Zanuso a lampa Arco Floss od společnosti Castiglioni.

 

Speciální série Fiat 500 věnovaná 60. výročí

Šedesát let a bez jediné vrásky: první poctou tomuto milníku je Fiat 500 věnovaný 60. výročí. Oslavy zahájilo představení této speciální série na autosalonu v Ženevě. Novinka potvrzuje mnohotvárnou osobitost kultovního Fiatu. Fiat 500 zůstává věrný sám sobě, přesto ale během let dostal celou řadu exkluzivních podob. A to je jedno z tajemství jeho věčného mládí. Jeho design je stále nezaměnitelný a inspiroval fantazii umělců i módních návrhářů, kteří mu dodali elegantní, exkluzivní a sportovní interpretace. Zmínku zaslouží například pozornost věnovaná detailu modelu 500C by Gucci z roku 2011, který byl opatřen plátěnou střechou s nezaměnitelným motivem módního domu v kombinaci zelená/červená/zelená a dvoubarevnými koženými sedadly Frau s nápisem „Guccissima". Připomenout si můžeme rovněž model 500 by Diesel z roku 2008, který úspěšně kombinoval motorizmus a módu v produktu doslova nabitém kreativitou, inovacemi a stylistickými detaily. Podobného účinku dosáhl i model 500 Pink s velmi osobitým barevným provedením karoserie. Pozornost k barevnému řešení byla vlastní i pastelově modrému modelu 500 Vintage '57 z roku 2015, který vzdával hold minulosti a jehož retro vzhled podtrhovala i sedadla v koženém retro provedení. A nakonec si zmínku zaslouží i verze 500 Riva, nejmenší luxusní jachta na světě, která symbolizuje krásu italského designu s mahagonovým přístrojovým panelem a javorovými prvky. Tyto druhy dřeva jsou používané také při konstrukci jachet Riva. Stručně řečeno každá variace na téma 500 nadchla a ohromila díky jedinečné osobitosti samotného vozu prosvítající v každé interpretaci. Oslava speciálního výročí byla proto skvělou příležitostí pro vznik další speciální série, kterou lze už nyní zařadit mezi sběratelské exempláře. Kombinuje zdánlivě protichůdné vlastnosti. Design této speciální série Fiatu 500 k 60. výročí je nezaměnitelný díky moderní interpretaci některých klasických stylistických prvků, jakými jsou vinylový přístrojový panel, historické logo na přední části mezi chromovanými fousky nebo chromovaná lišta na kapotě. Tento model bude možné objednávat od 9. března, a to na všech hlavních trzích regionu EMEA. Fiat 500 k 60. výročí bude vyroben v pouhých 560 kusech a každý z nich ponese certifikát původu. V rámci turné Forever Young se pak veřejnost z celé Evropy bude moct blíže seznámit s příběhem modelu 500. Turné navštíví řadu evropských měst a spojí všechny fanoušky historických i současných vozidel Fiat. Model 500 se může pochlubit i řadou exkluzivních partnerství s výjimečnými osobnostmi, jako například s Jennifer Lopez propagující verzi 500C by Gucci, Pharellem Williamsem, tvůrcem neodolatelné melodie „Happy" k videu věnovanému kultovnímu Fiatu, s držitelem Oskara Paolem Sorrentinem ve spojení s modelem 500 Cult nebo Benem Stillerem, jenž prezentoval model 500 Corallo Red.

 

Fiat 500 spojí umění a módu

Během celého roku 2017 budou organizované různé akce pro oslavu výročí. Jak říká reklamní slogan „Forever Young", model 500 se v průběhu let vyvíjel, mimo jiné i prostřednictvím uměleckých interpretací, které z něj učinily opravdové umělecké dílo.

Malý velký vůz se zrodil v roce 1957 a nyní oslovuje novou generaci zákazníků. Například prostřednictvím video show prezentovaném na ženevském autosalonu, jejímž tvůrcem je slavný britský filmový animátor Cyriak Harris, který se proslavil surrealistickým až psychedelickým stylem. Samouk Cyriak začal po přelomu tisíciletí jednoduchými animacemi a propracoval se k velkolepým dílům včetně hudebních videoklipů slavných umělců. V 3D světě vytváří fantazijní příběh se silnou myšlenkou, který umí spouštět nové emocionální reakce.

Stejně jako umění inspiruje Fiat 500 i módu. Expozice značky Fiat v Ženevě zahrnovala příslušenství věnované 60. výročí modelu, například sadu batohů Gabsule Collection Fiat 500. Tato exkluzivní kolekce batohů, peněženek, etuí a klíčenek ve stylu Gabs ztělesňuje styl vozu a vzdává hold jeho designu. Kolekce k 60. výročí zahrnuje i brýle Tribute to 500 Anniversary vytvořené společností Italia Independent. Charakteristické jsou kruhovými obroučkami, které jsou inspirované historickým designem a reinterpretované moderním a elegantním způsobem. Čisté linie, dvojitý můstek a kruhová plochá skla jsou kombinované s barvami speciální série Fiat 500 60th Anniversary, což jim poskytuje mladistvý a moderní vzhled. Tyto módní doplňky představují jen první z mnoha překvapení tohoto roku. Povaha Fiatu 500 inspirovala myšlenky a projekty, které poskytnou všem fanouškům značky možnost oslavit velké výročí zábavným způsobem.

 

 

Turín, 7. března 2017

 

Jiný obsah