Přihlaste se k odběru newsletteru

Přihlaste se k odběru newsletteru Stellantis Communications a budete dostávat aktuální informace o všech novinkách

21 kvě 2019

FCA What's Behind – epizoda 2: vozidla podstupují extrémní tepelné testy v Jižní Africe

• Ke shlédnutí je již druhá epizoda jedinečného projektu FCA, který odhaluje práci vedoucí k vysokým standardům kvality, bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu každého modelu skupiny FCA. • Po úspěchu traileru a první epizody se pořad FCA What's Behind přesunul do Jižní Afriky, kde se vozidla testují za vysokých teplot.

FCA What's Behind – epizoda 2: vozidla podstupují extrémní tepelné testy v Jižní Africe

 

  • Ke shlédnutí je již druhá epizoda jedinečného projektu FCA, který odhaluje práci vedoucí k vysokým standardům kvality, bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu každého modelu skupiny FCA.
  • Po úspěchu traileru a první epizody se pořad FCA What's Behind přesunul do Jižní Afriky, kde se vozidla testují za vysokých teplot.

 

První epizoda projektu FCA What's Behind odhalila zákulisí vývoje a zkoušek při polárních teplotách Arjeplogu. Pro druhý díl se musíme přesunout 15 000 kilometrů jižně do Upingtonu v provincii Severní Kapsko v Jihoafrické republice v blízkosti hranic s Botswanou a Namibií, kde se vozidla testují za vysokých teplot. Město Upington bylo založeno v roce 1884 a je pojmenováno po kolonizátorovi Thomasi Upingtonovi. Nachází se na březích řeky Orange 835 metrů nad mořem. Je hlavním přístupovým bodem do parku Kalahari, jednoho z nejvýznamnějších míst v zemi na hranici s Botswanou.

 

Přestože většina zkoušek se provádí v jižní Evropě a na Sicílii, Upington byl zvolen, protože plán vývoje vozidel není vždy v souladu s ideálním ročním obdobím na severní polokouli a město na březích řeky Orange nabízí ideální podmínky pro zkoušení v extrémním horku. Upington je jedno z nejteplejších míst v Jihoafrické republice a je ideálním místem pro posouzení hraničních nebo kritických podmínek a pro dosažení správného kompromisu mezi výkonem, vysokou teplotou a nízkou nadmořskou výškou.

 

Proč testujeme vozidla v extrémním horku?

Každý vůz musí dosáhnout produkční verze, která je schopna odolat všem podmínkám počasí. Velmi teplé prostředí po celý rok umožňuje opakované provádění jednotlivých zkoušek: motorů se zvláštním zaměřením na chlazení a jízdní vlastnosti, systému klimatizace pro ověření schopnosti udržovat klimatický komfort, výkonu jednotlivých materiálů a reakční doby různých systémů vozidla.

 

V zákulisí testů FCA v Upingtonu

Na rozdíl od zkušebního okruhu Arjeplog neexistují v Upingtonu žádná testovací zařízení. Testy jsou prováděné na místech, která reprodukují podmínky nezbytné pro posouzení konkrétních aspektů nebo kompromisů výkonnosti za určitých podmínek.  

Vozidla jsou již z Turína osazena potřebnými zařízeními pro testování. Kromě řízení vozidel technici v Jihoafrické republice analyzují údaje shromážděné během konkrétních zkoušek. Všechny systémy vozidla jsou monitorované a veškeré neobvyklé nebo neočekávané chování je diagnostikované za účelem nalezení řešení. Dodávka vozidel z Turína je v podstatě nepřetržitá a během sezony testovací tým přibližně 20 techniků analyzuje přibližně dvanáct vozidel.

 

Proč Jižní Afrika?

Prostředí Jižní Afriky je ideální pro vývojové testy vozidel. Hlavní výhodou je snadná dostupnost paliv s vlastnostmi kompatibilními s evropskými palivy, na rozdíl od Brazílie, kde není vždy zaručena dostupnost benzinu a v důsledku toho musí být zajištěna specifická logistika. V Upingtonu lze vidět vozidla různých typů, některá zcela nebo částečně maskovaná a s poznávacími značkami různých zemí. Společným prvkem všech vozidel je speciální štítek, který je opravňuje k jízdě po 55kilometrové silnici a překročení rychlostního limitu. Testovaná vozidla zde mohou jet rychlostí přes 200 km/h. Zajímavost z testování: zkoušky jsou prováděné v místech obklopených nedotčenou přírodou, daleko od měst, což znamená, že se testovací jezdci poměrně často potkávají s místní exotickou faunou. Zatímco při zkouškách v horských oblastech v blízkosti alpských pastvin je běžným jevem stádo krav, v Jihoafrické republice se kolem silnic vyskytují v hojném počtu zebry.

 

 

Turín, 21. května 2019

 

Jiný obsah

Přihlaste se k odběru newsletteru.

PŘIHLASTE SE NYNÍ