19 Listopad 2012

Z výrobní linky sjel miliontý Fiat 500

 

  • Model, který je vyráběn v Polsku od roku 2007 a v Mexiku od roku 2011, pokořil hranici jednoho milionu vyrobených vozů.
  • Díky tisícům možnostem úprav je obtížné nalézt tuto italskou ikonu ve dvou totožných provedeních.
  • Model, který je originálním vyjádřením italského stylu a charakteru, dosáhl významných prvenství ve svém segmentu a ve velmi krátké době přinesl řadu inovací.
  • Tento úspěšný příběh začal 4. července 2007, kdy se Fiat 500 na prezentaci v Turíně představil 7000 lidí z 63 zemí světa.
  • V roce 2008 zaznamenal Fiat 500 v Evropě rekordní podíl na trhu (13,9 %) a v následujícím roce dosáhl nejvyšších prodejních čísel (přibližně 186000 vozidel).
  • V říjnu - po osmiměsíčním růstu prodejů - se Fiat 500 stal v Severní Americe lídrem ve svém segmentu. Od roku 2011 bylo registrováno přes 73 000 vozidel.
  • Oficiální stránky fanklubu na Facebooku (www.facebook.com/fiat500) mají 300 tisíc příznivců.

 

Miliontý Fiat 500 sjel z výrobní linky Fiat Auto Poland. Tento ikonický model představený v roce 2007 je nabízen ve více než 100 zemích světa - od Itálie po Brazílii, od Jižní Afriky po Japonsko, od USA po Střední východ. Od roku 2011 je vyráběn rovněž v mexické továrně v Toluca.  

 

Jubilejním modelem je verze Lounge zahalená do elegantního třívrstvého bílého laku Funk White a opatřená motorem 1,2 litru o výkonu 69 k. Je to unikátní vůz, stejně jako všechny ostatní, které byly dosud vyrobeny. Díky tisícům možných kombinací barev karoserií, interiérů, motorů, palivových systémů a výbav je totiž velmi obtížné nalézt dva identické Fiaty 500.

 

Fiat 500, který je dokonalým vyjádřením italského stylu, byl vytvořen, aby uspokojil všechny, jež milují potěšení za volantem vzrušujícího vozidla plného šarmu. Tento významný hráč na mezinárodním trhu prošel nedávno modernizací. Hatchback a kabriolet modelového roku 2013 dostaly šest nových barev karoserie, dvě nové verze (Street a Colour Therapy) a další stylové detaily, které zvýrazňují zábavnou povahu modelu 500. Řada, která je ztělesněním italského stylu a osobitosti, dnes zahrnuje dvě karosářské verze (hatchback a kabriolet), šest stupňů výbavy (Pop, Pop Star, Colour Therapy, Lounge, Street a Gucci) a pět motorizací (1,2 69 k, 0,9 TwinAir Turbo 85 k, 1,4 16v 100 k, 1,2 69 k EasyPower a 1,3 MultiJet 16v 95 k).

 

 

Díky italskému designu a nejpokročilejším technologiím zahrnujícím rovněž mnohonásobně oceněný motor TwinAir, dosáhl Fiat 500 ve svém segmentu řadu prvenství. Tento model, který od svého uvedení v roce 2007 získal na mezinárodní scéně přes 40 ocenění, dokázal, že není pouze superkompaktním automobilem, ale zcela originální platformou, na níž Fiat staví celu rodinu vozidel s technologiemi a pozorností k detailu, jež jsou obvyklé pouze u vyšších automobilových segmentů.


Není náhodou, že Fiat 500 zavedl řadu inovací a ve svém segmentu tak dosáhl mnoha významných prvenství. Byl prvním vozem nabízejícím ve standardu sedm airbagů; prvním vozem nabízejícím přes milion možností úprav, prvním vozem s délkou pouhých 3,55 m, který získal prestižní pětihvězdičkové ohodnocení v testech EuroNCAP; prvním vozem nabízejícím pokročilý systém ESP u všech motorizací, prvním vozem nabízejícím stovku speciálně navrženého příslušenství a prvním vozem koncernu Fiat, který byl poháněn revolučním dvouválcovým motorem TwinAir.

 

Další verze na sebe nenechaly dlouho čekat: 500 Abarth (březen 2008), 500 by Diesel (září 2008), 500 Pink (červen 2009),  500C (červenec 2009), 500C Abarth (březen 2010), 500C by Diesel (červen 2010), 500 TwinAir (červenec 2010), 500 Matt Black (září 2010), 500 v dvoubarevném provedení (prosinec 2010), 500 a 500C by Gucci (v dubnu, respektive v srpnu 2011), 500 TwinAir s paketem Abarth (září 2011) a 500 America Limited Edition (únor 2012). Na bázi sériového modelu vznikla i řada výstavních studií, např. 500 Barbie, 500 China First Edition, 500 Why Africa, 500 Pepita, 500 Peter Blake, 500 Arik Levi a 500 Diabolik.

 

Při své premiéře v Turíně 4. července 2007 vzbudil Fiat 500 obrovský zájem a setkal se s velmi příznivými ohlasy. Premiéry se zúčastnilo 7000 lidí z 63 zemí světa (z nichž 1000 tvořili akreditovaní novináři) včetně vládních činitelů, finančníků, podnikatelů a VIP osobností ze světa showbusinessu, módy a sportu.

 

Od tohoto dne uchvacuje Fiat 500 odbornou i laickou veřejnost. Vezmeme-li v úvahu evropský trh (země EU27 + EFTA), Fiat 500 v roce 2008 zaznamenal rekordní podíl na trhu, a sice 13,9 % a hned v následujícím roce dosáhl zcela rekordního prodeje, přibližně 186 000 kusů. Zajímavým faktem je, že předchůdce dnešní pětistovky vyráběný od srpna 1975 (vyrobeno celkem 3,4 milionu vozidel) potřeboval na dosažení stejného počtu prodaných vozů celkem čtyři roky.

 

Úspěchy ale rozhodně nekončí na hranici Evropy. Fiat 500 vstoupil v roce 2011 také na americký trh, kde se stal vzápětí lídrem ve svém segmentu. Výroba pro tento trh probíhá v mexické továrně v Toluca. V říjnu zaznamenal Fiat 500 nepřetržitý růst prodejů již osmý měsíc po sobě. Prodeje verze hatchback vzrostly v Severní Americe o 109 %, zatímco kabriolet zaznamenal nárůst 21 %. Celkem bylo od roku 2011 na severoamerickém trhu registrováno přes 70 000 vozidel, z nichž 42 000 připadá na prvních deset měsíců letošního roku. Jen před pár týdny se u amerických prodejců objevil model Fiat 500 Turbo s motorem 1,4 l MultiAir o výkonu 135 k, který se okamžitě setkal s velkým nadšením.

 

Úspěch modelu 500 potvrzují také oficiální stránky Fanklubu na Facebooku (www.facebook.com/fiat500). Počet jejich příznivců totiž dosahuje až 300 tisíc. Jsou to lidé různých národností z celého světa, kteří tvoří globální komunitu nadšenců denně sdílejících své názory a fotografie. Fotografie modelu, který více než jakýkoliv jiný model kombinuje přívětivost, styl, svobodu a přizpůsobivost.

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory