17 Září 2012

Fiat na mezinárodním autosalonu v Paříži 2012

 

Fiat se na mezinárodním autosalonu v Paříži 2012 prezentuje atraktivní expozicí, která zdůrazňuje jeho postavení na mezinárodní automobilové scéně. Postavení globálního výrobce, který na složité požadavky reaguje jednoduchými řešeními, jakými jsou volnost cestování v zábavném a cenově dostupném vozidle, které je z hlediska provozních nákladů vhodné pro každodenní dopravu po celou svou životnost. Fiat také velmi obratně reaguje na zvýšenou pozornost zákazníků k otázce životního prostředí. Toto sociální povědomí uspokojuje průběžným hledáním inovativních řešení, jak snížit úroveň znečištění a emise CO2.

 

Tyto potřeby zákazníků jsou z geografického a kulturního hlediska vzdálené jen zdánlivě. Důkazem toho je i úspěch Fiatu 500 v Severní Americe, kde letošní prodeje vzrostly o 158 %, a za prvních šest měsíců překročily celkové prodeje loňského roku. Zmínku zaslouží i zájem, který zaznamenaly verze Abarth a Gucci. Představení Fiatu 500 turbo před měsícem pak překročilo veškerá očekávání.

 

Přesuňme se z USA do Brazílie. Na tomto trhu zaznamenal Fiat nejlepší prodejní výsledky všech dob. Jen v srpnu bylo prodáno 100 000 osobních a užitkových automobilů. Rovněž vyhlídky čínského trhu, který dnes představuje nejdůležitější trh na světě, jsou více než pozitivní. V továrně Changsha byla spuštěna výroba modelu Fiat Viaggio, který byl navržen speciálně pro tento trh.

 

Tyto úspěchy i další nové cíle povzbudily tým Fiatu postupovat se stejnou rozhodností navzdory obtížné době, kterou Evropa prochází. Fiat sází na dostupnou udržitelnou mobilitu, hodnotu, kterou měl vždy v krvi. Ačkoliv na starém kontinentě tendence utrácet klesá, Fiat se rozhodl investovat do nových řešení. V praxi to představovalo dva zcela nové modely Panda a 500L, které jsou vyráběny ve dvou kompletně zrekonstruovaných evropských továrnách - Pomigliano d'Arco (Neapol) a Kragujevac (Srbsko). To vše za pouhých 12 měsíců.

 

Expozice na pařížském autosalonu, které dominují jasné barvy, tvary a technologie, je skvělou příležitostí, jak se seznámit s  důležitými světovými premiérami i dobře zavedenými modely široké palety vozidel Fiat.  Celá expozice vyzařuje ducha italského designu a špičkových technologií. Ty Fiat s radostí a originalitou zdařile kombinuje s cílem vytvořit vozidla, která jsou krásná na pohled, zábavná při řízení a nabízejí velkorysý prostor.

 

Hvězdou autosalonu v Paříži bude nepochybně řada Panda, a to díky třem světovým premiérám.  Panda 4x4, Trekking a Natural Power upevní vedoucí pozici tohoto modelu v segmentu A. Tato řada je dnes ve svém segmentu zcela jednoznačně nejrozsáhlejší a nejvšestrannější. Nabízí šest motorizací, tři typy pohonu, tři převodovky, pět stupňů výbavy, dvanáct odstínů karoserie, třináct provedení interiéru, což dohromady vytváří až 850 kombinací.

 

Světové premiéry: Panda 4x4, Panda Trekking a Panda Natural Power

Mezinárodní autosalon v Paříži bude místem světové premiéry Fiatu Panda 4x4, jediného modelu segmentu A s pohonem všech kol.

Třetí generace Pandy 4x4 rozvíjí původní podstatu bestselleru, který se světu představil už před třiceti lety. Jde o schopnost skloubit terénní vlastnosti s důmyslným designem, kompaktními rozměry a funkčností. Panda 4x4 dokonale demonstruje univerzálnost celé řady. Tato Super Panda je připravena zvládnout se stejnou lehkostí jak městskou džungli, tak i nezpevněné horské cesty. Rozšířená standardní výbava přitom uspokojí i ty nejnáročnější požadavky. Panda 4x4 se zlepšila také z technického hlediska a svými schopnostmi je schopna konkurovat i mnohem větším a dražším off-roadům.

Panda představuje ve svém segmentu nejrozsáhlejší a nejuniverzálnější modelovou řadu, což dokládají i další dvě důležité verze, jež se rovněž představí na pařížském autosalonu. Jedná se o verze Trekking a Natural Power. První z nich představuje jakýsi mezičlánek mezi variantou 4x2 a verzí 4x4. Off-roadový vzhled totiž kombinuje s jednoduchým pohonem předních kol, ovšem s unikátní technologií Traction+. Tento inovativní systém řízení trakce představuje ve své podstatě elektronický samosvorný diferenciál, který zlepšuje ovladatelnost na kluzkém povrchu a zaručuje výjimečný výkon při rozjezdu. Druhou novinkou je Panda Natural Power, která je vybavená dvoupalivovým motorem 0.9 TwinAir Turbo 80 k spalujícím zemní plyn a benzin. Tato pohonná jednotka kombinuje ekonomické a ekologické výhody zemního plynu díky výjimečné spotřebě a emisím s výkonem technologie Turbo TwinAir. Panda Natural Power poskytuje o 14 % větší výkon, o 34 % větší točivý moment a o 20 % nižší emise CO2 (pouze 86 g/km) než předchozí model.

 

Řada 500L představuje veřejnosti tři nové modely

Fiat 500L je dokonalou ukázkou receptu značky Fiat na evropskou krizi. Tento model staví laťku zase o něco výše. Podmanivý styl totiž zdařile kombinuje s kompaktními vnějšími rozměry, prostorným interiérem, pozoruhodnou všestranností, nízkými provozními náklady a přitažlivou cenou. 

Na pařížském předváděcím mole se představí trojice modelů s třemi významnými inovacemi, které se na trhu objeví už ve velmi blízké době. Veřejnost se tak bude moci seznámit s novým prémiovým Hi-Fi systémem vyvinutým firmou Beats, který pro dosažení křišťálově čistého a vysoce kvalitního zvuku využívá unikátní algoritmus ekvalizéru. Stejně kvalitní zvuk vyžadují zakladatelé firmy Beats - rapper a producent Dr. Dre a ředitel nahrávací společnosti Interscope Geffen A&M Records a producent Jimmy Lovine - ve svých nahrávacích studiích. Další světovou premiérou bude zcela nový espresso kávovar vytvořený ve spolupráci se značkou Lavazza. Fiat 500L je tak vůbec prvním sériovým automobilem vybaveným originálním kávovarem na kapsle Lavazza A Modo Mio. Tento originální volitelný prvek bude k dispozici od prosince 2012 a později se objeví i v nabídce dalších modelů značky Fiat. Novinky v rámci řady 500L uzavírá exkluzivní kožené čalounění v šedo-černém a kontrastním béžovo-tmavě šedém provedení, které bude k dispozici od začátku roku 2013. 

 

500 Street a 500 by Gucci: sportovnost a elegance podle Fiatu

Na autosalonu v Paříži se veřejnosti představí také zcela nová a velmi vyzývavá verze Fiatu 500 nazvaná Street. U evropských prodejců se objeví prakticky ve stejném okamžiku. Vystavený a velmi přitažlivý model je charakteristický plnou výbavou a brilantním motorem 1.4 16v 100 k, který mu uděluje nejvyšší rychlost 182 km/h a umožňuje mu zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 10,5 sekundy.

Pojďme ale od sportovnosti k půvabu. V expozici bude vystaven také Fiat 500 by Gucci, který je ztělesněním italské elegance, a to v obou karosářských verzích (sedan a kabriolet). Verze Fiat 500 by Gucci je nabízená ve více než 40 zemích světa včetně Středního východu, Japonska, Singapuru a Hongkongu má od června 2011 na svém kontě už přes 5000 objednávek.

Tato trojice vystavených modelů nejlépe demonstruje rozsáhlost celé modelové řady v roce 2013. Řady, která se může pochlubit šesti zcela novými odstíny karoserie, dvěma stupni výbavy (Street a Color Therapy) a dalšími novými stylistickými prvky, které zušlechťují vzhled této ikony, jíž se od roku 2007 prodalo v Evropě přes 800 000 kusů. Úspěch Fiatu 500 tkví v tom, že činí život jednodušším, barevnějším, veselejším a zábavnějším. Zkrátka Simply More! Řada 500 dnes zahrnuje dvě verze (sedan a kabriolet), šest stupňů výbavy (Pop, Pop Star, Color Therapy, Lounge, Street a By Gucci) a pět pohonných jednotek (1.2 69 k, 0.9 TwinAir Turbo 85 k, 1.4 16v 100 k, 1.2 69 k EasyPower a 1.3 MultiJet 16v 95 k).

 

Freemont s výbavou Park Avenue a zcela novým zážehovým motorem 2.4 l 170 k

V rámci řady Freemont představí Fiat hned dvě velmi důležité inovace, zcela nový výbavový stupeň Park Avenue a nový zážehový motor 2.4 l o výkonu 170 k, jež potvrzují ohromný potenciál této řady charakteristické bohatou výbavou a velmi konkurenceschopnou cenou. Právě to je recept, který vedl k úspěchu této nové řady. Za pouhý rok prodeje zaznamenala řada Freemont v Evropě přes 39 000 objednávek, ve svém segmentu je v zemích EU27+Efta (YTD 07/2012) na šesté příčce a rovněž je nejprodávanějším sedmimístných vozem v Itálii. Výbavový stupeň Park Avenue, který se v prodeji objeví v průběhu zimy (pro modely FWD i AWD) představuje vrchol řady Freemont. Nabídku v Evropě doplní rovněž nový zážehový motor 2.4 l o výkonu 170 k, a to v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou.  

 

Punto 2012: spolehlivý, průběžně modernizovaný model 

Na pařížském autosalonu bude možné obdivovat také Fiat Punto 2012, který je další evolucí bestselleru značky Fiat, jehož se v Evropě od roku 1993 prodalo přes 8,5 milionu. V expozici budou vystavené dvě verze tohoto modelu, TwinAir 85 k a Lounge 1.3 MultiJet 85 k, jež skvěle demonstrují rozsáhlost celé řady tvořené mnoha výbavovými stupni (od čtyř do šesti v závislosti na trhu) a deseti motorizacemi. Nabídku doplňují četné volitelné balíčky umožňující ohromující možnosti úprav.

 

Balíček Nitro: nový paket pro Qubo nyní k dispozici i pro modely Panda a Sedici

V expozici Fiatu se představí také nová Panda Trekking s novým paketem Nitro. Po úspěchu Fiatu Qubo Nitro v roce 2011 se Fiat rozhodl balíček Nitro (vyvinutý ve spolupráci s předním americkým výrobcem snowboardů) zaktualizovat a rozšířit jeho dostupnost i pro modely Panda a Sedici. K dispozici bude od října, a to ve všech alpských zemích (Francii, Itálii, Švýcarsku, Rakousku a Německu). Paket Nitro je určen dynamicky žijícím zákazníkům, kteří hledají automobil vhodný pro veškeré typy venkovních sportů. Součástí paketu je 490litrový střešní box Freebox, střešní nosič a snowboard Road Warriors Nitro. Vůz doplňují stylové detaily, jakými jsou například samolepky na karoserii či praktický batoh s moderní grafikou Nitro - Fiat Free Style Team.

 

FGA Capital

Prostřednictvím prospektů a informačních materiálů se návštěvníkům představí také produkty FGA Capital, joint venture projektu společností Fiat Group Automobiles a Crédit Agricole zaměřeného na automobilový trh. Finanční společnost působí na všech hlavních evropských trzích (ve Francii prostřednictvím FC France) s posláním podpořit prodeje všech značek Fiat Group Automobiles prostřednictvím inovativních finančních produktů a služeb určených pro dealerskou síť, zákazníky a společnosti.

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory